Tagus Lux 2015 granskning

Tagus Lux 2015

Efter en lång tid testa det och se vad det erbjuder oss, äntligen presenterar jag för dig granskningen av Tagus Lux 2015, den nya e-läsaren som La Casa del Libro presenterade för en månad sedan och som ger många trevliga överraskningar.

Denna recension har jag delat in i två videor eftersom det finns mycket att berätta och på bara en skulle allt vara väldigt tråkigt. Den första delen handlar om maskinvaran på enheten, en blygsam hårdvara för en surfplatta men ganska intressant för en e-läsare.

Om du redan har haft möjlighet att se en Tagus Lux kommer du att tro att 2015-versionen inte förändras mycket jämfört med tidigare versioner, men interiören räknas alltid och i det här fallet är det.

2015 Tagus Lux har en dubbelkärnig processor med 512 MB RAM. Mycket kraftfull även om detsamma i RAM-minnet skulle ha ökat det, men eftersom vi har levt en kris med minnen under lång tid kan Tagus ha tvingats lämna 512 Mb. är också en knapppanel på sidorna som verkligen förbättrar användningen av enheten.

Kanske den negativa punkten, den stora negativa punkten i den här e-läsaren är att belysningen på skärmen bara fungerar genom en programvaruknapp och inte med en fysisk knapp som många e-läsare.

Men det mest imponerande för mig har varit programvaran. När vi väl startat eReader, något som händer relativt snabbt, ska jag konfigurera för att se vilken programvara den har eftersom det finns många rykten som pekar på att det kan vara Onyx Boox AfterGlow 2. Jag tittar på konfigurationen och den har faktiskt Android 4.2, det vill säga rykten är sanna och vi står inför AfterGlow 2 från Onyx Boox.

Nackdelen med allt detta är att Tagus Lux 2015 kommer utan att rota, eller vad som är detsamma, vi kommer inte att ha full tillgång till läsaren och därför kommer vi inte att kunna installera Google eller Amazon Play Store. Allt har dock en lösning och vi ser snabbt hur någon kan installera den. Även med allt kommer Tagus Lux 2015 med Evernote-appen installerad, Twitter- och Facebook-appen är installerad och radion för att lyssna på poddsändningar, naturligtvis Google Calendar är installerat med vad, förutom eReader, kan vara en elektronisk agenda.

Sedan i läsaspekten är mjukvaran väldigt komplett, vi har inte bara en ordlista utan vi kan modifiera alla e-böcker vi läser, om vi inte gillar det kan vi alltid installera en läsapp och det är det. Det är inget problem med det.

Förvånande, Tagus Lux 2015 är mycket ekonomiskt, Till skillnad från sin äldre bror, AfterGlow 2. Medan den spanska versionen kostar 99 euro, var Afterglow 2 värt cirka 124 euro när den kom ut, en skillnad på 25 euro som vi antingen kan spendera på e-böcker, i fall för vår ereader eller helt enkelt för oss själva.

Utvärdering av Tagus Lux 2015

Jag har blivit mycket och positivt överraskad av den här e-läsaren, inte bara för vad den kan erbjuda oss utan för det enkla faktum att den säljs billigt och är en nationell produkt ( bra semi national) vad händer som som allt, i Spanien ägnar vi inte mycket uppmärksamhet och vi gör misstag. Jag tror att med tanke på dessa egenskaper borde La Casa del Libro ha gjort mer publicitet och meddelat sina förändringar, det kunde också ha erbjudit en rotad version som, även om den skulle kasta stenar på taket, tror jag att den skulle ha en trevlig inverkan på bokhandeln och kunde också utöka sin försäljning. Om de fortsätter så här tror jag att 2016-versionen kommer att bli väldigt intressant Tycker du inte?

25 kommentarer, lämna din

Lämna din kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras. Obligatoriska fält är markerade med *

*

*

1. Ansvarig för uppgifterna: Miguel Ángel Gatón
  2. Syftet med uppgifterna: Kontrollera skräppost, kommentarhantering.
  3. Legitimering: Ditt samtycke
  4. Kommunikation av uppgifterna: Uppgifterna kommer inte att kommuniceras till tredje part förutom enligt laglig skyldighet.
  5. Datalagring: databas värd för Occentus Networks (EU)
  6. Rättigheter: När som helst kan du begränsa, återställa och radera din information.

1.   John sade

Ljuset kan tändas och släckas tror jag att jag kommer ihåg det med mittknappen i ett långt tryck.

1.    Laura Hervas sade

Ja, lampan kan tändas eller släckas med hjälp av mittknappen.

2.    Roman Picazo Frukter sade

Hej, hur kan jag installera nya applikationer? Jag behöver en spansk tysk översättare. Tydligen kan det vara rotat men jag vet inte hur, finns det en handledning som jag kan följa? Tack

2.   Xavier sade

Det är mycket bra men batteriet lämnar att önska. Om en vecka har du henne död. Men med tändningen har du mycket mer batteri ...

3.   Manuel sade

Jag har samma problem med batteriet. Med ett par timmars daglig läsning, på tre eller fyra dagar, är batteriet tomt (inget Wi-Fi eller något anslutet). Jag köpte den i den engelska domstolen, de bytte den till en ny, men jag hade samma problem

4.   JOSE MIGUEL sade

FÖR I DAG HAR JAG HITTAT MITT TAGUS LUX 2013 ATT BARA ETT ÅR HAR SKADAT OCH DET TÄCKES INTE TILLGÅNG AV GARANTIN FÖR ATT DE TEKNISKA TJÄNSTPERSONERNA HAR LADDAT DET SOM DET LYDER OCH DET SÄNGER DET SÄNGT ATT SÄLJS ÄN DEN PÅ INTERNET OCH HUSET I BOKEN AV TRE VATTEN HAR TVÄTTAT HÄNDER SIG ATT DE VIL DEN TEKNISKA TJÄNSTEN TYCKAR. REKOMMENDATION INKÖP INTE TAGUS DE GÖR MÅNGA PROBLEM OCH DEN TEKNISKA TJÄNSTEN ATT RÄKA

5.   Muntra upp sade

Den tekniska tjänsten är smärtsam. De svarar inte på e-post eller gör det med allmänna frågor som inte löser någonting. Få och dåliga uppdateringar. Jag kommer inte att köpa en tagus igen

6.   xaberba sade

Hej, jag har fått den här modellen i gåva och den fick inte Evernote-applikationen att fungera. Har någon gjort det? Det verkar faktiskt att batteriet inte rymmer nästan någonting. Hälsningar. Javier

7.   MIGUEL sade

Exakt 15 dagar efter att jag köpt Tagus Lux och efter att jag laddat batteriet tre gånger under 3 sidor läste jag hem för att hitta batteriet urladdat. Avgiften och läsaren är helt död, den slås inte på. Lyckligtvis köpte jag den på El Corte Inglés och de har returnerat mina pengar. Jag vill inte se detta märke igen eller i färg.

8.   jorge sade

Batteriproblemen var när sovmästaren somnade. De har fixats i den senaste firmware.

9.   LuisL sade

köp två tagus lux 2015 tidigare i år. båda fungerade bra fram till ungefär en månad sedan, en av dem när den togs ut i solen (poolen), med solen och värmen som den var frusen. den reagerade bara när den ansluts till nätverket igen, den startade om med batteriet helt urladdat (innan batteriet hade laddats). De berättade för mig att detta aldrig har hänt, men i boken där jag köpte den ändrade de den till en ny. Den här veckan hände samma sak med den andra tagus lux 2015 som jag köpte och de har bytt ut den till en annan. Det fanns ingen firmware, uppdatering eller programvara som väntar på att installeras. Jag berättar för dig hur är det med den nya tagusen de har gett mig, nästa vecka åker jag på semester till stranden och jag tänker göra det jag alltid gör .... läs.

10.   Xavier sade

Hej, med läsaren i sig fungerar Evernote inte. Jag har installerat Aldiko och sedan går det men när du vänder på sidorna fungerar det inte med sidorna. Du måste peka på skärmen. Ingenting räcker på batteriet och utan att ens använda Wi-Fi. Det är min första läsare och jag kan inte kommentera andra frågor men det verkar för mig att tävlingen långt överträffar den.

11.   förbannad sade

Men det köp som jag aldrig har gjort, skärmen har knäckt två gånger på tio månader, om du vill betala, och om du vill kan du gå till soporna, bokhuset några bedragare och den elektroniska boken till rama in den och se den långt ifrån, men noggrant ...

12.   förbannad sade

MEN INTE, DET VÄRSTA, DET ÄR KLARINET ...

13.   Sebastian sade

Som pappersvikt är det underbart.

14.   Nicholas sade

Det har misslyckats med mig efter ett år och lite att köpa det, och jag har det faktiskt som en pappersvikt eftersom Tagus tekniska tjänst är som flickan på kurvan, alla säger att den existerar men ingen såg den någonsin. Jag har ringt dem dagligen i mer än 15 dagar, jag har skickat minst fem e-postmeddelanden till teknisk service (jag har referensnummer) och ingenting. Och det på sidan säger att de kommer att kontakta dig om 24 timmar: LIGA. Varje operatör berättar för mig en sak men de är alla överens om att det är omöjligt att kontakta dem annat än via post. De skickade mig en som sa att de behövde mer data (även om jag redan gav allt via post och telefon) och en länk som inte fungerade. Det är synd, det är slöseri med pengar. Jag lade inte den i solen, slog inte, ingenting, bara en bra dag slutade den fungera, ränder på skärmen kunde till och med stänga av den. Jag behåller inköpskvittot, lådan och till och med plastskyddet. Jävla tid att åka nu kommer jag att bojkotta Casa del Libro och jag ber författaren av denna sida att ta hänsyn till alla dessa negativa recensioner innan jag rekommenderar det. Tack.

15.   isabel sade

Det är inte ens 20 dagar som jag köpte en tagus lux 2016 i den engelska domstolen. De säger till mig att "skärmen har gått sönder" och att den kostar 90 euro samma och enheten kostade mig 119. Otroligt, jag känner mig lurad och lurad. Ingen svarar, inte tagus (jag kan inte få den tekniska tjänsten) eller den engelska domstolen. Jag kommer aldrig att köpa en produkt från det här märket.

16.   Cris sade

Helt överens ... en Tagus lux 2015 ... köpt på Casa del libro .. Det fungerar 9 månader och från en dag till nästa är skärmen trasig med ränder ... ingen ger sitt ansikte ... hemsk teknisk service. .. efter 2 månader med att bombardera dem med e-post De säger att jag ska skicka det för att berätta att det är mitt fel och att garantin inte täcker det ... verkligen det värsta köpet ...

17.   danerys sade

Vilket tyg med Tagus. Jag har försökt installera en engelsk spansk ordbok hela eftermiddagen. Jag hoppades att det här forumet skulle ge mig lite aning och vad de ger mig är önskan att sluta slösa bort tid med detta sopor. Min fru har en tändare och det är ett under i förhållande till Tagus, jag köpte det eftersom jag tyckte att ljudboken var intressant att lyssna på böcker på engelska. Har du provat det? Min 5-åriga dotter uttalar det bättre.

1.    Raul sade

Meningslöst även som pappersvikt

18.   Rosa Maria sade

Hej, min tagus lux fryser vid laddning, synd att läsa alla kommentarer. Jag kommer inte att slösa bort tid med den tekniska tjänsten och jag kommer att köpa en annan men inte från bokens hus.

1.    Raul sade

Dagen efter att jag köpte den ser den ut med ränder, jag slog på den och packade upp den. Casa del Libro Calle Orense, den ansvariga berättar att skärmen har gått sönder. Efter att ha argumenterat och hotat ett konsumentpåstående ändrar de det till mig. Efter några månader (naturligtvis hade jag inte träffat honom) händer samma sak. En annan kontorist säger till mig "skärmen är trasig" Detta gäller inte under garantin och för reparationen blåser de 60 euro. Jag drar slutsatsen att vad du än har skärmen har brutits. Jag känner mig lurad och lurad. Produktkvaliteten är usel och kundtjänsten ännu sämre. Jag rekommenderar det inte. Tändningen fortsätter att säljas av en anledning.

19.   Raul sade

Jag rekommenderar inte bara det, jag ber starkt att ingen köper det och att de misstroar bokens hus. Tagus Lux 2016 Jag köper den, packar upp den, läser tio sidor, ränder dyker upp, jag tar den till bokens hus. Svar. Skärmen är trasig. garantin har gått ut. Jag förbereder ett konsumentanspråk och efter mycket diskussion ger de mig en ny produkt. Stripes igen efter några månader. Jag går till samma Casa del Libro-butik på Orense street och en annan kontorist berättar för mig. Bruten skärm. Jag är säker på att skärmen i alla fall skulle gå sönder eftersom reparationen är nära 90 euro. En extra som de måste ha beräknat. Av skam. Lamentable produktkvalitet och Casa del Libros beklagliga stamtavla kundservicepolicy.

20.   Raul sade

Jag sa en pappersvikt

21.   Arsenio sade